×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه داروهای گیاهی ایران هفته آینده آغاز به کار می کند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نوع گیاهان دارویی، صمغ های نباتی از خواص عطری، ادویه‌ای، آرایشی و بهداشتی، رنگ دهنده، طعم دهنده و مکمل غذایی و همچنین انواع داروهای گیاهی تولید شده به معرض نمایش گذاشته می شود.

در این نمایشگاه همچنین صنایع وابسته از جمله دستگاه ها و تجهیزات مدرن تبدیل و تولید داروهای گیاهی در معرض دید متخصصان و عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه با هدف معرفی گونه های گیاهی ایران، ارتقای سطح دانش عمومی در زمینه کشت، استخراج، بسته بندی گیاهان دارویی، طب سنتی، تهیه محصولات ارگانیک ، معرفی و نمایش انواع عرقیات، عطر، اسانس و محصولات ارگانیک نظیر زعفران، عسل و ادویه جات برپا می شود.

معرفی و تقدیر از برگزیدگان در زمینه های صادرات، کارآفرینی، بسته بندی داروها و شناسایی ظرفیت های موجود در زمینه های صادرات، کار افرینی،گیاهان دارویی و ارتقای سطح عملکرد این صنعت در کشور و تبدیل آن به ثروت در راستای جهاد اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

سرزمین ایران از نظر تنوع گیاهی به خصوص از منظر گیاهان دارویی، جایگاه منحصر به فردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد.

تعداد گونه‌های گیاهی ایران حدود ۸۰۰۰ گونه است و تحقیقات دانش‌پژوهان کشور نشان داده که از این تعداد حدود۳۰۰۰ گونه دارای خواص دارویی است .

همچنان دستاوردهای علمی دانشمندان بنام این مرز و بوم بویژه شیخ الرئیس ابوعلی سینا از منابع معتبر علمی و دروس دانشگاهی کشورهای پیشرفته محسوب می شود.

تنوع اقلیمی، تنوع گونه ای و ذخایر ژنتیکی از ویژگیهای بارز سرزمین ایران بوده و با بهره گیری از هشت هزار گونه گیاهی، همواره استفاده از گیاهان دارویی و تأمین دارو از منشاء گیاه از ویژگیهای بارز طب ایرانی محسوب می شود .

علیرغم این پیشینه تاریخی درخشان و گذشته پرافتخار، جایگاه ایران امروز در این دانش از موقعیت مناسب و مطلوبی در جهان برخوردار نیست، بنابراین تمهیدات لازم برای احیاء و بازگرداندن این سیادت فراموش شده و ارتقای اهداف متعالی طب ایرانی که گیاهان دارویی سنگ بنای آن را تشکیل می دهد، امری اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی بیش از ۴۳ میلیارد دلار است و پیش بینی می شود درسال ۲۰۵۰ به ۵ تریلیون دلار برسد.

نخستین جشنواره داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، صمغ های نباتی و صنایع وابسته از ۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.