×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با خواص درمانی لیموترش Citrus limon آشنا شوید

لیمو

لیمو

لیموترش
اسم علمی: Citrus limon

اسم انگلیسی: Lemon

لیمو یکی از درمانهای رایج خانگی است که طیفی از بیماریها و ناراحتی ها را درمان می کند. یک نوشیدنی سنتی که از لیمو و عسل تهیه شده و اندکی زنجفیل و سیر نیزبه آن اضافه شده است، می تواند داروی بسیار مناسبی برای درمان آنفولانزا، سرماخوردگی، سرفه و مشکلات گوارشی باشد. بطور کلی، میوه لیموترش مقاوممت بدن به عفونت را افزایش می دهد.

کاربردهای درمانی

قسمت های مورد استفاده: اسانس، میوه/آب میوه، پوست میوه، دانه ها

اثرات مهم: آنتی اکسیدان، ضدعفونی کننده، سم زدا، مغذی

سم زدایی: بیشتر قسمتهای لیمو می تواند کاربرد درمانی داشته باشد. آب لیمو به عنوان یک نوشیدنی پاک کننده ی خوب و غنی از ویتامین C و فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان باعث تحریک کتابولیسم کبدی و سم زدایی از بدن می شود. آب تازه گرفته شده از یک لیموی تازه، یک نوشیدنی عالی برای صبح و قبل از صبحانه است.

آب لیمو به عنوان یک دهانشویه و محلول قرقره مناسب عمل می کند. برای حصول بهترین نتیجه، مقداری فلفل قرمز به آن اضافه کنید تا داروی بسیار خوبی برای زخم های دهان، التهاب لثه و گلودرد تولید شود.

آب لیمو همچنین اشتها را تحریک می کند، به هضم غذا کمک کرده و جذب آهن را در بدن بهبود می بخشد. عمل لیمو بر روی کبد بدین معنی است که تمایل بدن را به واکنشهای آلرژیک کاهش داده و حذف مواد زاید از بدن را تحریک می کند. از نوشیدن آب خالص لیمو اجتناب کنید چرا که به شدت اسیدی بوده و می تواند منجر به حل کردن مینای دندان شود. پس از نوشیدن آب لیمو بمسواک را نیز فراموش نکنید.

مشکلات قارچی: دانه های لیموترش مانند دانه های گریپ فروت خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و می توان آنها را ساییده و یا در دهان گذاشته و جوید تا از اثر ضدقارچی آنها در برابر کاندیدا و سایر مشکلات قارچی بهره مند شد. پوست و گوشت میوه لیمو حاوی مقادیر بالایی اسانس و بیوفلانوئیدهایی هستند که عصاره آنرا به دارویی ارزشمند برای برخی بیماریها ازجمله مشکلات گردش خون مثل تصلب شرائین، واریس و ضعف جریان خون محیطی تبدیل کرده است.

اسانس و عصاره ی لیمو می تواند به صورت استعمال موضعی برای درمان جوش و آکنه، سرمازدگی، نیش حشرات و آلودگی قارچی ناخن ها استفاده شود که برای این منظور بایستی روزی ۱ تا ۲ قطره از اسانس را در موضع مورد نظر استعمال کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.