×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۰ درصدی تولید گل همیشه بهار در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به کاشت گیاهان دارویی در نهاوند، بیان داشت:‌ شهرستان نهاوند در این زمینه مقام برتر استان همدان را به خود اختصاص داده زیرا بیشترین میزان کاشت گیاهان دارویی از قبیل کالاندولا، گشنیز و آویشن در اراضی مستعد نهاوند است.

وی با بیان اینکه در نهاوند ۶۷ درصد گیاه دارویی گشنیز کشور کاشت شده است، تصریح کرد: با توجه به این امر می‌توان گفت نهاوند در کاشت و تولید گیاهان دارویی مقام برتر کشور را دارا است.

ظفری از مزایای کاشت این محصولات خبر داد و اذعان داشت: ‌با توجه به بحران کم‌آبی در کشور به ویژه در نهاوند کاشت این محصولات علاوه بر صرفه اقتصادی برای کشاورزان، موجب شده از سفره‌های آب زیرزمینی کمتر استفاده شود.

وی با اشاره به کاشت گیاه دارویی کالاندولا طی چند سال اخیر در نهاوند ادامه داد: از این گیاه دارویی برای درمان بیماری‌های پوستی ناشی از سوختگی به ویژه در کودکان استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: بیش از ۱۰ هکتار از اراضی بخش خزل به کاشت گیاه دارویی کالاندولا اختصاص یافته که سالانه بیش از ۲۰ تن از این گیاه تولید می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی کشاورزان نهاوند گفت: عدم وجود کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی موجب شده تا محصولات تولید شده کشاورزان به صورت خام تحویل دلال‌ها شود و از این رو سود بیشتری عاید واسطه‌ها می‌شود.

ظفری تأکید کرد: از گیاه دارویی کالاندولا انواع محلول‌ها، کرم‌ها و صابون‌های مختلف تولید می‌شود که مورد توجه شرکت‌های داروسازی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین بیش از ۱۵۰ نفر در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: گیاه کالاندولا بعد از برداشت در فصل مرداد و شهریور ماه به استان‌های همجوار و شرکت‌های داروسازی در سراسر کشور صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.