×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص درمانی سویا Glycine max را بدانید

سویا

دانه های روغنگیری نشده سویا

سویا

اسم علمی: Glycine max

اسم انگلیسی: Soy

سویا بیشتر به منظور استفاده در سس ماکارونی و استخراج روغن شناخته شده است، اما به نظر می رسد که اگر به طور منظم مصرف شود مزایای درمانی نیز داشته باشد. سویا به عنوان یک غذا، دارای مقادیر فراوانی پروتئین، لسیتین و اسیدهای چرب ضروری و به عنوان یک دارو دارای ایزوفلاوون و سایر ترکیباتی است که فعالیت استروژنی و آنتی اکسیدانی دارند.

 کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: دانه ها، جوانه ها

اثرات مهم: استروژنیک، مغذی

 مشکلات یائسگی: آزمایشهای بالینی متعددی نشان داده اند که عصاره غلیظ شده سویا به رفع مشکلات یائسگی مثل گر گرفتگی کمک می کند. این عصاره ی سرشار از مواد فیتواستروژنی، یک داروی خوب و طبیعی برای درمان مشکلات یائسگی هستند اما بهتر است زمانی استفاده شوند که سایر راهها نتیجه ی خوبی نداده باشند.

جوانه و دانه های سویا و همچنین محصولا تخمیر شده ی آن می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده شده و منبع خوبی از مواد غذایی و فیتواستروژنی بخصوص در دوران یائسگی باشد. استفاده از جوانه های سویا نسبت به دانه های آن ترجیح داده می شود. چرا که باعث جلوگیری از جذب ویتامین ها و مواد معدنی بخصوص آهن نمی شوند.

کلسترول خون بالا: لسیتین سویا یک ماده مغذی مفید است که تحقیقات علمی بر توانایی آن برای کاهش سطح کلسترول خون صحه گذاشته اند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.