×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۴٫۵ هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گیاهان دارویی

علی اصغر زارعی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در سال ۹۰استان مرکزی برای اولین بار در کشور از محل اعتبارات تملک دارایی استانی طرح اصلاح باغات میوه موجود، اقدام به تولید محصول ارگانیک با انعقاد قرارداد و نظارت بر باغات توسط شرکت بیوسان گواه کرده است.

وی افزود: این فعالیت در هفت شهرستان به مساحت ۲۱ هکتار و اعتباری معادل ۱۳۳ میلیون ریال اجرا شده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: همچنین باغات اشخاص نیز به مساحت ۲۱۰ هکتار باغ پسته و ۲۵ هکتار باغ انار دارای گواهی ارگانیک است.

زارعی بیان کرد: در استان مرکزی در راستای کشت در محیط های کنترل شده ، یک واحد تولید محصولات گل و گیاهان زینتی و نهال از طریق تکنولوژی کشت بافت با مجوز موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال در شهرستان محلات در حال بهره برداری است که سالانه حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال کشت بافتی تولید می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر استان مرکزی دارای ۳۴٫۵ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی شامل نعناع فلفلی، اسطوخدوس، رزمای، آلوئه ورا و… با تولید ۸۲۵ تن در سال است و در مقایسه با سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی به مقدار ۱۰ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین استان مرکزی در حال حاضر دارای سطحی بالغ بر ۸۴ هکتار زیر کشت زعفرن است که ۷۳ هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

مدیز باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان مرکزی در پایان گفت: میزان تولید زعفران استان ۲۱۹ کیلوگرم و متوسط عملکرد استان ۳ کیلوگرم در هکتار است که این میزان، زمینه تولید زعفران توسط ۲۴۸ بهره بردار را در استان فراهم کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.