×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی نخستین کارخانه استفاده از کوکا برای مصارف پزشکی در بولیوی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، کوکا ماده اولیه ساخت کوکایین است؛ یک ماده مخدر قوی و گرانقیمت که همه کشورهای جهان با مصرف آن مبارزه می کنند.

خبرگزاری رسمی افه اسپانیا از لاپاز گزارش داد: مورالس در مراسم گشایش کارخانه تولید صنعتی محصولات دارویی و پزشکی از کوکا در منطقه وییا فاطیما گفت که این کارخانه سالانه ۷۵ هزار تن برگ کوکا را برای تولید آمپول و دیگر فرآورده های دارویی مصرف خواهد کرد.

به گفته وی، بازار اولیه محصولات یادشده، کشورهای عضو پیمان اتحاد بولیواری برای ملتهای امریکای ما (آلبا) است که بسیاری از کشورهای امریکای لاتین عضو آن هستند.

رییس جمهوری بولیوی خاطرنشان کرد که کارخانه مذکور با حمایت اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا راه اندازی شده است.

وی با دفاع از استفاده دارویی از گیاه کوکا گفت: امروزه بسیاری از افراد در بولیوی از این گیاه به شکل جویدنی برای امور درمانی خود استفاده می کنند. خود من یکی از آنها هستم و می دانم که کوکا برای افراد مبتلا به بیماری دیابت بسیار خوب است.

مورالس افزود: مطالعات دانشگاه هاروارد امریکا در دهه ۹۰ میلادی نیز مزایای درمانی برگ گیاه کوکا را ثابت کرده است.

بر اساس این گزارش، برگ کوکا که از آن به عنوان داروی دیابت یاد می شود، قرار است بزودی پس از ترکیب با گیاهان دیگر به صورت شربت نیز در بولیوی تولید شود.

استفاده از برگ گیاه کوکا و دیگر گیاهان هم اکنون به شیوه سنتی و دارویی از جمله به شکل جویدن در بولیوی مجاز است اگرچه دولت این کشور آمار دقیقی در این زمینه در دست ندارد.

بولیوی، پرو و کلمبیا مهمترین تولیدکنندگان برگ گیاه کوکا در جهان هستند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.