×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات زیره تبریز توسط امارات و با نام امارات!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرانیفام افزود: در سال زراعی گذشته یکصد و ۶۶ هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی، زیر کشت زیره قرار گرفته بود.

وی گفت: زیره سبز در استان به صورت خام و فله ای به کرمان وکشورهای دیگر همچون امارت صادر می شود و پس از انجام فرآوری های لازم در کشور امارات به نام این کشور به بازارهای بین المللی عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به حمایت دولت از بخش کشاورزی، سازمان جهادکشاورزی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری وبسته بندی محصولات کشاورزی، حمایت های لازم را انجام تا علاوه بر افزایش ارزش محصولات تولیدی، امکان ورود راحت به بازارهای جهانی با ارزش افزوده بالاتر فراهم شود.

ایرانی فام با تاکید بر اینکه شهرستان های اسکو، تبریز و بستان آباد به ترتیب با ۱۱۱، ۵۰ و ۵ هکتار اراضی زیر کشت، تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند، گفت: اجرا کردن راهکارهایی نظیر خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید دلگرمی تولیدکنندگان برای تولید گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه ایران به عنوان بزرگترین‌ صادرکننده زیره سبز، سهمی حدود۴۰ درصد تولید جهانی را داراست افزود: تولید سالانه این محصول در کشور، بالغ بر۳۰ هزار تن و استان های خراسان،کرمان، سمنان و آذربایجان شرقی از مراکزعمده تولید این محصول در کشور محسوب می شوند.

وی گفت: کاشت زیره سبز به صورت دیم و آبی، در‌ نیمه آذر تا نیمه بهمن به تناسب‌ آب‌و هوای منطقه انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.