×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هموروئید یا بواسیر یکی از بیماری‌های شایع در میان مردان و زنان است که به دلایل مختلفی از قبیل وارد آمدن فشارهای مداوم به سیاهرگ مقعد، یبوست، سرطان روده بزرگ و رژیم‌های غذایی بدون فیبر در افراد مختلف به‌وجود می‌آید.

بسیاری از مبتلایان به این بیماری به‌دلیل خجالت کشیدن، خیلی دیر اقدام به درمان این بیماری می‌کنند. درحالی‌که امروزه درمان بیماری بواسیر در طب رایج و طب سنتی مکاتب مختلف در جهان به راحتی قابل پیگیری است.

کوکوی تره بخورید 

گیاهانی چون شنبلیله، پیاز، شاه تره، گل میخک، کاسنی صحرایی، تره، بومادران و چای کوهی از جمله گیاهانی هستند که از سوی درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان به بیماران توصیه می‌شود. این گیاهان بهتر است به‌صورت تازه مصرف شوند.

به‌عنوان مثال درمانگران مصرف خوراکی این سبزی‌ها و گیاهان را در وعده‌های غذایی و به جای مواداولیه در طبخ غذا بسیار توصیه کرده‌اند. خوردن کوکوی تهیه شده از تره تازه یا شاه‌تره و مصرف آن ۳ بار در هفته علاوه بر پیشگیری از ابتلا به بواسیر در درمان آن نیز بسیار موثر است.

این مواد را انتخاب کنید

یکی از بهترین سبدهای غذایی برای تغذیه روزانه استفاده از موادغذایی طبیعی و سرشار از فیبر و ویتامین است. برای این منظور بهتر است در سبد غذای خانواده به‌صورت روزانه به میزان کافی سبزی تازه، میوه و موادغذایی طبیعی وجود داشته باشد. افراد به میزان کافی آب مصرف کنند تا میزان رطوبت بدن آن‌ها به اندازه مورد نیاز باشد.

علاوه بر این، مصرف حبوبات و غلات سبوس‌دار در غذا یا به‌صورت آب پز نیز از دیگر مواردی است که به پیشگیری از ابتلا به یبوست و بواسیر کمک می‌کند.

طب سوزنی و درمان بواسیر 

در این شیوه درمانی بیمار با دریافت سوزن‌هایی در نقاطی خاص از بدن به تقویت سیستم عصبی و عضلانی دستگاه گوارش به‌ویژه در ناحیه مقعد پرداخته و به پیشگیری یا درمان بواسیر در بیمار کمک می‌کند.

در حقیقت درمانگر طب سوزنی در این شیوه با کمک سوزن‌های بسیار نازک و یک بار مصرف خود فعالیت روده‌ها را افزایش داده و به این ترتیب مانع از ایجاد یبوست که یکی از عمده عوامل بروز بواسیر در افراد است، می‌شود.

از طرفی درمانگر طب سوزنی در بیمارانی که بواسیر آن‌ها ناشی از استرس‌ها و تنش‌های عصبی دستگاه گوارشی است می‌تواند با زدن چند سوزن به بدن بیمار و کاهش استرس‌ها و ایجاد ریلکسی در عملکرد دستگاه گوارشی به بهبود وضعیت بیمار کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.