×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت ۳۰ تن کتیرا از مراتع سمیرم

رئیس شرکت تعاونی کشاورزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم اظهار داشت : هرساله برداشت محصول کتیرا در مراتع شهرستان سمیرم از نیمه دوم تیرماه شروع می شود و شهریور ماه پایان پیدا می کند .

شاه کرم فرهمندیان افزود در حالیکه پیش بینی برداشت این محصول توسط بهره برداران بخش گیاهان داروئی در تابستان امسال ۳۰ تن است ، تاکنون برداشت این محصول به حدود هشت تن رسیده است

این مسئول از بکارگماری حدود سه هزار نفر روز در فصل برداشت کتیرا در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: قیمت کتیرا با لحاظ شدن شاخصه کیفیت به ازای هر کیلو گرم چهل تا ۱۵۰ هزار تومان در نوسان است .

فرهمندیان تاکید کرد با توجه به ضرورت ساماندهی این بخش برنامه ریزی مراحل صدور مجوز بهره برداری خرید و فروش در دستور کار است .

وی بیان داشت قیمت گذاری مناسب – جلوگیری از بوجود آمدن بازار سیاه- جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و نابودی بوته ها بخشی از اهداف پیش روی برنامه آینده است که مطمئنا به درآمدزائی بیشتر خواهد انجامید.

رئیس شرکت تعاونی کشاورزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد طرح برداشت محصول کتیرا مکملی مناسب برای فعالیتهای دامداری و بهره برداری در حیطه منابع طبیعی و عرصه های بیابانی است .

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.