×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گیاهان دارویی در بخش کُر (کامفیروز شمالی)

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، در راستای تغییر الگوی کشت در سال گذشته ترویج و آموزش کشت های با بازده اقتصادی مطلوب اقدام به راه اندازی کلکسیون گیاهان دارویی در محوطه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کامفیروز شد که این موضوع بدلیل عملکرد مناسب پاره ای از گیاهان کشت شده با استقبال خوبی از سوی مسئولان، کارشناسان، کشاورزان و کلیه علاقمندان به گیاهان دارویی بخصوص پروژه بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی روبرو گردید.

در سال جاری در کشت بهاره تعدادی از کشاورزان و متقاضیان این زراعت که از شرایط لازم بخصوص آب، خاک و توان مالی مناسب برخوردار بودند انتخاب شدند که در نهایت ۱۲ هکتار از انواع گیاهان سازگار با شرایط آب و هوایی و اقتصادی کشت گردید که با توجه به وضعیت مطلوب رویشی این گیاهان پیش بینی میشود تا پایان فصل برداشت حدود ۵۰ تن از انواع گیاهان دارویی برداشت گردد.

لازم به ذکر است گونه های کشت شده غالبا از گیاهان آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان ایرانی و اروپایی، عروسک پشت پرده، سرخارگل، گل مغربی، بابونه آلمانی، بابونه رومی، مریم گلی و … میباشند.

تولید گیاهان دارویی در بخش کر افقی روشن از اشتغال تولید و رونق اقتصادی را در منطقه ایجاد کرده است . امسال و برای اولین بار ۱۲ هکتار از زمین های کم بازده بخش کر به پرورش گیاهان دارویی اختصاص داده شده که علاوه بر کاهش مصرف آب، ۶۰ نفر هم مشغول بکار شده اند.

گفتنی است این گیاهان دارویی در شرایط ارگانیک تولید میشود و بسیار مرغوب است . شایان ذکر است این طرح در راستای طرح بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در بخش کر اجرا شده است در این طرح بین المللی ۲۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی تحت پوشش قراردارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.