×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش ایسنا دکتر محمود رفیعیان افزود: به استناد رای صادره در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۹۲ با تاسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد به مدت پنج سال موافقت به عمل آمد.

وی به تاریخچه تاسیس این مرکز اشاره کرد و گفت: به دنبال توافقات انجام شده دانشگاه با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در سال ۱۳۸۶، مرکز تحقیقات گیاهان داوریی تاسیس و این مرکز در شهریورماه سال ۸۷ توسط شورای گسترش دانشگاه‌های پزشکی مورد موافقت اصولی قرار گرفت.

دکتر رفیعیان توسعه مدیریت پژوهشی در زمینه تحقیقات گیاهان دارویی از طریق تعیین اولویت‌های تحقیقات در زمینه گیاهان دارویی و ارتقای کیفیت پژوهش در زمینه تحقیقات گیاهان دارویی از طریق تعیین معیارهای کارآیی (منجرشدن به چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی)و اثربخشی طرح‌های تحقیقاتی(استفاده از نتایج طرح در صنعت و تولید داروهای جدید) را از اهداف تاسیس این مرکز عنوان کرد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌های جداگانه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به منظور همکاری با مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد نجف‌آباد و پژوهشکده علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد.

دکتر رفیعیان، اثرات فارماکولوژیک و درمانی گیاهان دارویی، اثرات تراتولوژیک و سمی گیاهان دارویی، استانداردسازی و تعیین مواد گیاهان دارویی را از زمینه‌های اصلی پژوهش‌های این مرکز برشمرد و افزود: ۳۸ طرح پژوهشی در سال ۹۱ تصویب شده که هم اکنون در دست اقدام هستند.

وی در سال گذشته تعداد مقالات حاصل از پایان‌نامه را ۲۰ مورد و ارجاع مقاله به نام مرکز را ۴۲ مورد اعلام کرد و افزود: از مجموع صد مقاله ارائه شده در سال ۹۱، ‌۶۹ مورد آن در مجلات داخلی و ۳۱ مورد در مجلات خارجی منتشر شده است.

دکتر رفیعیان ادامه داد: این مرکز سال گذشته ضمن ارائه بیش از ۱۵مورد مقاله در همایش‌ها، موفق به برگزاری یک دوره میزبانی تورهای تحقیقاتی دانشجویی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.