×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت تولید داروهای گیاهی در هلال احمر وجود دارد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ظاهر رستمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری افزود: دارابودن اقلیم خاص جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر به فرد در کشورمان در تولید داروهای گیاهی و فرآورده های مشابه این توانایی را در داروسازان هلال احمر به وجود آورده است تا به بومی سازی و کاربردی کردن طرح های مرتبط با گیاهان دارویی بپردازند. 

وی گفت: همیاری در ایجاد تحول بنیادین در نگرش جامعه به گیاهان دارویی،بر اساس روش های علمی و تحقیقاتی یکی از اهداف اصولی و بنیادین این سازمان است. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین این سازمان و معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارتقای هر چه بیشتر واحدهای تولیدی هلال احمر در زمینه های تولید داروها و عصاره های گیاهان دارویی، تجهیزات راهبردی و یکبار مصرف پزشکی، تولید داروهای جدید و مورد نیاز بیماران،استفاده مطلوب تر از توان دو مجموعه و استفاده از ظرفیت های ناشناخته آنان خواهد انجامید. 

رستمی تصریح کرد:‌ به طور قطع و یقین در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ظرفیت های زیادی وجود دارد که برای مجموعه وزارت علوم ناشناخته است و همچنین ظرفیت های بیشماری در وزارت علوم موجود است که برای ما ناشناخته است که امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و پژوهشی بین دو مجموعه یادشده به شناخت هر دو مجموعه از یکدیگر کمک خواهد کرد. 

وی اضافه کرد:‌ امضای این تفاهم نامه بر ارتباط منطقی و منسجم بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اساتید و دانشمندان با واحدهای تولیدی و اجرایی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خواهد افزود. 

رستمی گفت:‌ ما در واحدهای تولیدی و اجرایی خود در شرکت های داروسازی واحدهای توسعه و تحقیق داریم، اما برای اینکه بتوانیم تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی خود را با کیفیت بهتری به نظام سلامت و بیماران نیازمند دریافت اینگونه اقلام قرار دهیم نیازمند استفاده از دانش روز و تجربیات دانشمندان در این حوزه هستیم. 

وی درباره میزان تولید عصاره های گیاهی تولیدی در شرکت گیاهان دارویی سها جیسا، افزود: هم اکنون تولیدات این شرکت بر اساس اعلام نیاز مشتریان است و افزایش سهم این شرکت در بازار تولیدی و صادرات به عنوان یک برنامه کلی مدنظر است. 

وی همچنین برنامه ریزی برای تولید قرص های گیاهی، تولید انبوه تی بگ چای سبز با سه طعم مختلف، تولید انبوه تی بگ دم نوش های گیاهی خلط آور، سرماخوردگی و شنبلیله، اخذ مجوز تولید دم نوش های تک گیاه آویشن های شیراز و باغی، بابونه، گل گاو زبان، چای ترش، سنبل الطیب، گل راعی، نعناع، گزنه و تولید عصاره خشک خارخاسک و چای ترش را برای نخستین بار در ایران از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد. 

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی با هدف بومی سازی و کاربردی کردن طرح های مرتبط با گیاهان دارویی صبح امروز – سه شنبه – به امضای محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ظاهر رستمی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.