×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید تاکسول در کشور با روشی مقرون به صرفه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، محسن مبینی اظهار کرد: عامل ضد سرطان تاکسول یک عامل گیاهی است که از گیاه سرخدار با نام علمی تاکسول استخراج می‌شود و خاصیت ضد سرطانی آن در موسسات علمی آمریکا به اثبات رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این گیاه در جنگل‌های  شمال کشور می‌روید، تولید تاکسول از آن مقرون به صرفه نیست.

مبینی ادامه داد: ابداع روش تولید این عامل ضد سرطانی در جلوگیری از تخریب محیط زیست نقش بسزایی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: این روش درمانی علاوه بر داشتن غلظت تولید بالا، دارا بودن توجیه اقتصادی از روش زیست فناوری میکروبی بهره‌مند شده که در مقایسه یا تولید دارو با استفاده از مواد موجود در درخت کاربردی‌تر است.

وی اضافه کرد: این روش که از زیست توده قارچی طی فرآیند تخمیر میکروبی تولید می‎شود در حال حاضر در مرحله نیمه صنعتی و آزمایشگاهی تولید است.

مبینی از ثبت اختراع عامل ضد سرطانی تاکسول با منشأ گیاهی در آمریکا خبر داد و اذعان داشت: روش ابداعی در ایران هزینه کمتر و تولید بیشتری در مقایسه با نمونه گیاهی خواهد داشت.

وی تولید انبوه این دارو را نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی دانست و تصریح کرد: تولیدات انبوه در بیوتکنولوژی نیازمند سرمایه‌گذاری است، تاکنون با چندین مرکز خصوصی و دولتی رایزنی شده است تا با دانش فنی در بیوتکنولوژی سلامت افراد بیش از پیش تأمین شود.

مبینی تصریح کرد: با بهینه سازی روش استخراج ثابت شد، میزان تاکسول به دست آمده از گونه‌های قارچی، چندین برابر میزان تاکسول بدست آمده از گیاه سرخدار است و با استفاده از این روش تولید توانستیم تاکسول را در کشور با روش مقرون به صرفه تولید کنیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.