×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پماد گیاهی برای درمان بیماری های سم گاوهای شیرده تولید شد

محمد رضا سنجابی گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از آنجا که دام در دامداری های صنعتی تحرک کمی دارد، سم حیوان ساییده نمی شود و این امر موجب بلند شدن سم و در نهایت بروز بیماری های عفونی سم و لنگش پا می شود.
وی اظهار داشت: دام های شیری به دلیل تغذیه زیادی که دارند رشد اندام های مختلف بدنشان زیاد است و از سوی دیگر چون تحرک کمی دارند توازن بدن آنها تا حدودی به هم می خورد که این امر باعث نرم شدن سم و در نهایت عفونت می شود.
سنجابی ادامه داد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در راستای کاهش مصرف آنتی بیوتیک و پنی سیلین در دامداری ها، برنامه تولید داروهای گیاهی را تعریف کرده که در حال اجرای چند پروژه در قالب طرح کلان ملی است که تولید پماد گیاهی برای عفونت سم یکی از آنهاست که اکنون مرحله آزمایشگاهی آن با موفقیت سپری شده و در مرحله نیمه صنعتی است.
وی اظهار داشت: دراین پروژه گیاهان مختلفی مورد آزمایش قرار گرفتند تا مشخص شود کدام یک روند جریان خون را در بدن حیوان تسهیل می کند و هم اینکه خاصیت ضد میکروبی داشته باشد و در عین حال مقاومت بدن حیوان را افزایش دهد که در نهایت محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید این پماد شدند.
سنجابی ابراز امیدواری کرد: با حمایت صندوق پژوهش های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تا پایان سال جاری این پماد به تولید انبوه برسد.
وی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای فاز اول تولید این پماد اختصاص یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.