×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین پژوهشکده طب سنتی و گیاهان دارویی در اصفهان آغاز به کار کرد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه آزاد خوراسگان روز چهارشنبه گفت: این پژوهشکده کار خود را پس از صدور پروانه فعالیت موسسه ترویج سلامت طب الصادق (ع) از سوی استانداری اصفهان آغاز کرد. 

احمدعلی فروغی ابری افزود: این مؤسسه، یک نهاد خیریه با اهداف پژوهشی، تحقیقاتی و کارآفرینی در زمینه سلامت است که در چهار کار گروه تخصصی طب سنتی، غذای سالم، گیاهان دارویی و داروسازی فعالیت می کند. 

وی هدف از تأسیس این مؤسسه را ترویج غـذای سالم، احیای طب سنتی، ترویج فرهنگ کارآفرینی در زمینه طب اسلامی، حمایت از شرکت های دانش بنیان، انجام طرحهای پژوهشی عام المنفعه، هدایت خیران به سوی کارآفرینی در بخش طب سنتی و حمایت از تولیدات دارویی سنتی و درمانهای اسلامی اعلام کرد. 

رییس دانشگاه آزاد خوراسگان با بیان اینکه طب سنتی، دانشی آمیخته با هنر و ذخیره ای برخاسته از حکمت اسلامی ایرانی است تاکید کرد: طب سنتی، توانایی لازم را برای حل بسیاری از معضلات در عرصه بهداشت، پیشگیری، تشخیص و درمان دارد. 

وی افزود: طب سنتی ایران، ریشه ای ۱۰ هزار ساله دارد و شعار آن توجه به روش زندگی و تأمین هوای سالم، تغذیه درست، فعالیت کافی، استراحت به اندازه و تعادل حالات روحی و روانی است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.