×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۸ درصد تولید نا‌خالص با توسعه گیاهان دارویی امکان‌پذیر است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سیدرضا حکیم فعال در گفت‌و‌گو با فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره گیاهان دارویی در اصفهان اظهار کرد: در این جشنواره انواع گیاهان دارویی خشک، دارو‌های گیاهی، فراورده‌های طبیعی و سالم، عرقیات، انواع دم‌نوش‌های گیاهی، عسل و ادویه‌جات ارائه و نحوه استفاده از آنها و همچنین ویژگی‌ها و فواید این گیاهان به شهروندان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره رایگان در زمینه طب سنتی و تغذیه سالم توسط کارشناسان،اجرای برنامه‌های نمایشی با مضمون تغذیه سالم برای کودکان و اهدای هدایای فرهنگی به آنها و همچنین پذیرایی با شربت‌های سنتی و گیاهی از برنامه‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از ۳۰ شرکت فعال از سراسر کشور با مشارکت اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، سازمان‌های تولیدی و صنعتی داخلی و صادر‌کنندگان گیاهان‌ در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی به هدف از برگزاری هفتمین جشنواره گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: حمایت‌ از تولیدکنندگان داخلی ‌همچنین‌ آشنایی‌ بیشتر مردم با گیاهان دارویی و فراورده‌های دارویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

حکیم فعال تاکید کرد: ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای‌ کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گیاهان دارویی، ترویج فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به جای محصولات شیمیایی، جلب مشارکت‌های مردمی ‌و حرکت به سمت حمایت از تولید ملی از دیگر برنامه‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: گیاهان دارویی دارای ویژگی‌های‌ منحصر به فردی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها هستند و با توجه به این موضوع گیاهان دارویی عامل مهمی برای پایداری سلامت است.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری اصفهان گفت: توسعه گیاهان دارویی در دو بخش تولید و بازا‌ریابی بین‌المللی، هشت درصد تولید نا‌خالص را تشکیل می‌دهد و امروزه استفاده از طب گیاهی به عنوان یکی از رویکرد‌های کشور‌‌های صنعتی محسوب است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.