×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی گروه داروهای گیاهی در سازمان دامپزشکی کشور

ه گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید محسن دستور در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور گفت: امیدواریم با فعالیت مناسب این گروه تا پایان سال شاهد رونمایی از هشت داروی جدید در این حوزه باشیم.

  وی فعالیت‌های پیشگیرانه و مبارزه‌ای با بیماری‌های دام و طیور را از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی برشمرد و افزود: پیشگیری در زمینه بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از راهکارهای اصلی اعضای این سازمان برای حفظ سلامت و بهداشت دام و جلوگیری از ورود خسارت به دامداران است.

 دستور گفت:‌ در حال حاضر در زمینه مبارزه با بیماری‌ها نیز سازمان با مشکلی مواجه نیست و به اندازه نیاز دارو در اختیار ادارات کل دامپزشکی و واحدهای دامداری قرار می‌گیرد.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد:‌ هر چند موقعیت کنونی داروهای مختص بیماری‌های دام و طیور و مشترک بین انسان و حیوان هم از لحاظ کمی و هم کیفی مناسب است اما بدون شک کشور باید در این زمینه به توانمندی بیشتری برسد.

 دستور گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سال جاری انجام آزمایشات فارمی است که مقرر شده با استفاده از منابع علمی موجود در مراکز دانشگاهی در سطح استان‌ها انجام شود.

 این مقام مسئول اضافه کرد: آزمایشات فارمی با مقایسه عملکرد یک داروی خاص در واحدهای مختلف دامی یا طیور می‌توانند در کاهش خسارات ناشی از بیماری‌ها و یافتن داروهای جدید در زمینه بیماری‌های دام و طیور تاثیر بسزایی داشته باشند.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: باید از فارغ التحصیلان رشته‌های دامپزشکی در زمینه‌های عملی و پژوهشی استفاده کرد چرا که این افراد با سرمایه علمی خود می‌توانند در علمی‌تر شدن فعالیت‌های مربوط به دام و طیور موثر باشند.

 وی تاکید کرد: بخش دولتی و خصوصی باید با ایجاد زمینه اشتغال برای این افراد زمینه بهره گیری از پتانسیل های آنان را فراهم آورد.

 دستور به ایجاد تشکیلات جدید در حوزه تشخیص و درمان در این سازمان اشاره کرد و گفت: باید هرجه سریع تر نسبت به رفع مشکل کمبود پست‌های سازمانی در این تشکیلات جدید اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.