×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی پژوهشکده و مجتمع تولید داروهای گیاهی جهاد دانشگاهی در آینده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسین یادگاری رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعالیت ما در زمینه داروها محدود است و چند مورد را می‌توان عنوان کنیم که به آن ورود پیدا کرده‌ایم و آن بیشتر در زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است و هنوز تبدیل به محصول نشده و در زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان است. حتی ما به دنبال آن هستیم که در بحث طب سنتی طبق تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال داروهای گیاهی و گرفتن مواد اولیه از طریق آن باشیم.

وی افزود: اکنون پژوهشکده گیاهان دارویی ما پس از مدت‎ها فعالیت به چند دارو رسیده است و مجوز آن را نیز از وزارت کشور گرفته است، اما روی گیاهان دارویی خیلی بیشتر از مواد شیمیایی که به عنوان قرص و دارو است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بر آنیم که مجتمعی را برای تولید داروهای گیاهی راه‌اندازی کنیم.

دکتر یادگاری ادامه داد: من به یاد دارم که مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری‌شان می فرمودند در دیداری که از هند داشتند به بیمارستانی رفته بودند که در آنجا برای درمان بیماری‌هایشان از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند. ایشان به مسئولین مملکتی پیشنهاد می‌دادند که از آنجا بازدید کنند و ما نیز بچه هایمان را فرستادیم و رفتند و آنجا را دیدند و ان‌شاءالله بتوانیم با پشتیبانی وزارت بهداشت و درمان بستر آن را فراهم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.