×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از خواص درمانی فلفل قرمز (Capsicum annum) چه می دانید؟

فلفل قرمز

اسم علمی: Capsicum annum

اسم انگلیسی: Chili، Cayne pepper

فلفل یک گیاه بومی آمریکاست که در تمام دنیا کاملاً شناخته شده است و یک ادویه ی به شدت تند می باشد که در انواع غذاها استفاده می شود. ترکیباتی که مسئول طعم بسیار تند فلفل قرمز در مصرف خوراکی هستند، در بسیاری از موارد به عنوان دارو مورد استفاده قرارمی گیرند.

 

کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: میوه

اثرات مهم: ضدعفونی کننده، ضد دردهای موضعی، محرک، برطرف کننده گاز و اسپاسم معده، مقوی

فلفل قرمز - افزایش میل جنسی

فلفل قرمز

 جریان خون: فلفل قرمز هنگامی که بر روی پوست مالیده شود، مانند سایر داروهای تند و تیز (مثل خردل) باعث سوزش محل شده و جریا خون را به آن منطقه تشدید می کند. فلفل قرمزی که به لوسیون ها و مرهم های رقیق مصرفی برای دردهای عضلانی افزوده می شود، باعث تغذیه بهتر پوست و خارج کردهن مواد زائد از آن منطقه از پوست می شود.

 دردهای عصبی: فلفل های قرمز بر مبنای میزان تندی طبقه بندی می شوند. هرچه فلفل تندتر باشد، میزان ماده کاپسیسین که در گوشت میوه آن وجود دارد بیشتر است. کاپسیسین در ابتدا میزان درد را اندکی افزایش داده ولی سپس قسمت انتهایی عصب را بیحس کرده و موجب کاهش حس درد می شود. این خاصیت فلفل قرمز در کرمهای کاپسیسین برای آرامبخشی برخی شرایط نظیر نورالژی پس از هرپس (زونا، شینگل)، دردهای عصبی مربوط به دیابت و همچنین برای خارشهای شدید پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات اغلب فقط با نسخه قابل تهیه هستند.

 محرک عمومی: فلفل قرمز به ندرت به تنهایی استفاده می شود و اغلب در ترکیب با سایر گیاهان دارویی مورد استفاده قرار میگیرد تا در بدن اثر یکدیگر را تقویت کنند. افزودن مقدار اندکی از سس، تنطور یا پودر فلفل قرمز می تواند اثر یک مخلوط گیاهی را به مقدار زیادی تقویت کند.

به عنوان مثال می توان چند قطره تنطور یا سس فلفل قرمز را می توان با سرخارگل  یا شیرین بیان  برای درمان عفونت گلو مخلوط کرد. برای تقویت گردش خون و یا بهبود جریان خون به دستها و پاها می توان مقدار کمی فلفل قرمز به غذا افزود. در مورد بیماریهایی نظیر فیبرومالژیا یا آرتروز که گردش خون به مناطق آسیب دیده با مشکل مواجه می شود، می توان از مخلوط فلفل قرمز همراه با گیاهانی نظیر پنجه شیطان (Harpagophytum procumbens)  استفاده کرد.

اثر محرک فلفل قرمز بر روی کم کاری های خفیف غده تیروئید نیز کشف شده است. در این شرایط، فلفل قرمز به بهبود گردش خون و تنظیم متابولیسم بدن تقویت خواهد کرد. تحقیقات اخیر بر این متمرکز شده است که اثر بهتر فلفل قرمز را در بهبود سرطان نسبت به سایر آنتی اکسیدان ها نشان دهد.

تحقیقاتی که در آزمایشگاه انجام شده نشان داده است که زمانی که یک قسمت فلفل قرمز با بیست و پنج قسمت چای سبز مخلوط می شود، ۱۰۰ برابر اثر ضدسرطانی بیشتری نسبت به زمانی دارد که چای سب به تنهایی مصرف شود. این نشان می دهد که فلفل قرمز می تواند اثر مهمی را بر عملکرد سایر داروها و گیاهان دارویی داشته باشد.

 ضعف در دستگاه گوارش: فلفل قرمز دارای خاصیت ضدعفونی کننده بوده و می تواند دستگاه گوارش را در مقابل عفونتها محافظت کند. این گیاه در مناطق گرمسیری مصرف بالایی داشته و برای جلوگیری از مسمومیت غذایی به غذاها افزوده می شود. استفاده از مقادیر کم فلفل قرمز می تواند منجر به تقویت سیستم گوارش و تحریک اشتها به خصوص در افراد مسن شود. هرچند که هرکسی با سیستم گوارشی ضعیفتر از حد معمول، می تواند از این مزایای فلفل قرمز برخوردار شود.

افزودن اندکی پودر فلفل قرمز به چای یا تنظور بابونه  می تواند برای از بین بردن احساس تهوع و سنگینی معده داروی خوبی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.