×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص دارویی گیاه کرفس Apium graveolens

کرفس

اسم علمی: Apium graveolens

اسم انگلیسی: Celery

کرفس یک گیاه سم زداست و برگ و ساقه و دانه ی آن باعث تحریک کلیه ها برای دفع سموم از بدن می شوند. این مورد بویژه در خصوص تجمع نمک در مفاصل که باعث التهاب و سفنی مفاصل می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرچند امروزه کرفس بعنوان یک آرامبخش خفیف در نظر گرفته می شود، اما در زمانهای گذشته اعتقاد بر این بود که می تواند باعث تقویت قوای جنسی شود.

کاربردهای درمانی:

قسمت های مورد استفاده: برگ، دانه، ساقه.

اثرات مهم: ضد التهاب، ضد روماتیسم، دفع گاز معده و روده و ادرار آور.

کرفس Apium graveolens

کرفس Apium graveolens

آرتریت و مشکلات روماتیسمی: کرفس در طب سنتی اروپا یک داروی اصلی برای درمان مشکلات آرتروزی و روماتیسمی است که در آن مفاصل، عضلات و تاندون ها متورم و سفت شده و دچار درد می گردند. دانه های کرفس حاوی یک روغن فرار (اسانس) است که باعث تحریک کلیه ها به دفع مواد زاید از بدن می شود. بطور خاص، می توان از عملکرد خوب کرفس در حذف نمکهای اورات از بدن اشاره کرد که اغلب باعث التهاب و سفتی در سیستم عضلانی و اسکلتی می شوند.

دانه های کرفس برای درمان درد و سفتی عضلات به خصوص در اوایل صبح و بعد از بیداری به خوبی اثر دارند. بذر کرفس همچنین برای دفع مایعاتی که در اثر آرتریت در مفاصل تجمع کرده اند نیز مفید می باشد. نقرس، یکی از مهمترین علائم این عارضه (آرتریت) است که می توان برای درمان و جلوگیری از عود آن از بذر کرفس استفاده کرد.

داروی سم زدا: عصاره ساقه و برگ کرفس یک مکمل غذایی خوب برای کمک به زدودن سموم از بدن و همچنین کاهش وزن است. این عصاره بویژه برای افرادی خوب است که بدن آنها تمایل بالایی برای به حفظ آب در بافتها دارد.

 

سایر کاربردها: دانه کرفس ممکن است برای درمان گاز و نفح معده نیز به کار گرفته شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.