×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا خسروی روز پنج شنبه در سمینار تخصصی تغذیه و ایمنی طیور در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان درباره داروهای گیاهی دامپزشکی  زدزفول افزود: یکی از داروهای شیمیایی مورد استفاده در مرغداری ها آنتی بیوتیک است که موجب تضعیف سیستم ایمنی طیور می شود.

مقاومت آنتی بیوتیکی مشکل اساسی مرغداریها در اینده

وی گفت: استفاده از آنتی بیوتیک ها موجب مقاومت دارویی در پرنده شده و در نهایت به بیماری های خود ایمنی تبدیل می شود.

استاد قارچ شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با اشاره به این که برخی از بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است افزود: اکنون میزان بیماری های خود ایمنی در ایران به هشت برابر نسبت به گذشته رسیده است.

وی اظهار کرد: مقاومت دارویی صرفا باقی ماندن باکتری در بدن نیست بلکه بسیاری از سرطان ها با مقاومت آنتی بیوتیکی ارتباط دارند و از این طریق بوجود می آیند.

وی با اشاره به کاهش سطح ایمنی بدن طیور بواسطه ناشی از مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها گفت: واکسن زمانی موثر است که ایمنی بدن متعادل باشد.

افزایش تعداد قارچهای بیماریزا در سالهایث اخیر

دکتر علیرضا خسروی افزایش تعداد قارچ های موجود در کشور را یادآور شد و افزود: متاسفانه میزان قارچ های سمی در ایران به دلیل واردات گوشت از دیگر کشور ها افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: سموم قارچی ، سیستم ایمنی را مختل و در نتیجه به سلول های مغز استخوان آسیب می رساند.

استاد دانشگاه تهران افزود: در گذشته بیماری های قارچی منحصر به بیماری های پوستی قارچی می شد اما اکنون با توجه به افزایش موارد نقص ایمنی و تراکم نگهداری حیوانات اهمیت عفونت های قارچی بیشتر شده است.

وی با اشاره به حاد بودن مساله سموم قارچ در طیور خوزستان به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی گفت: با استفاده از فرآورده هایی چون اسانس گیاهان دارویی در غذای طیور می توان سیستم ایمنی پرنده را تقویت کرد .

این همایش علمی به همت شرکت سلامت پخش پارسیان و همکاری اداره دامپزشکی دزفول برگزار شد.

در این همایش علمی جمعی از دامپزشکان و مرغداران استان خوزستان شرکت داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.