×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
آشنایی با خواص درمانی درخت توس (غان) Betula alba

درخت توس (غان)

اسم علمی: Betula alba

اسم انگلیسی: Birch

درخت توس Betula alba

درخت توس Betula alba

درخت توس سابقه کاربرد طولانی در مناطق معتدله جهان دارد. روغن سیاه توس که از تقطیر پوست آن بدست می آید، یک داروی سنتی خوب برای بیماری های مزمن پوست به شمار می آید. برگهای توس در اختلالات کلیه و روماتیسمی کاربرد دارند و شیره ی آن که در بهار جریان می یابد، اثر مقوی و انرژه دهنده و پاکسازی پوست دارد.

کاربردهای درمانی

قسمت های مورد استفاده: پوست، برگ

اثرات مهم: ضد التهاب، قابض، مدر، مسکن خفیف و معرق

مشکلات کلیوی و روماتیسمی: ترکیب غیرمعمول اثرات درمانی توس، آنرا به داروی ارزشمندی برای شرایط بروز نشانه های اختلالات کلیویکاهش حجم ادرار، احتباس مایعات و ورم-  که در کنار علائم روماتیسمی مانند سفتی و درد عضلات، درد مفاصل و گرفتگی عضلات پا دیده می شود، تبدیل کرده است.

برگهای درخت توس با کمک به بدن برای دفع ادرار، دفع شدن مواد زائد از بافتها و مفاصل و عضلات را آسانتر می کند. برگ توس دارای موادی مانند آسپرین است که به کاهش درد و کنترل التهابات کمک می کند.

استفاده های سنتی از توس مواردی مثل دردهای روماتیسمی، نقرس، فیبرومیالژیا و عفونت های دستگاه ادراری مانند عفونت کلیه و التهاب مثانه را شامل می شود. جوشانده ی گرم برگ و شاخه های نازک توس می تواند برای درمان سفتی و درد عضلات به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. حدس زده می شود که شیره درخت توس نیز اثرات دارویی مستقیمی داشته باشد.

 

سایر کاربردها: شاخه های نازک و جوان توس در اسکاندیناوی طرفداران زیادی دارد و در سونا و حمام بخار به منظور نفوذ به پوست و تحریک تعریق و تقویت و از بین بردن دردهای عضلانی کاربرد دارد. روغن توس که از برگها و شاخه های جوان آن بدست می آید، در شمال اروپا بطور سنتی برای دردهای روماتیسمی و بصورت موضعی کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.