×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شماره اول از نشریه “اکوفیتوشیمی گیاهان دارویی ایران” منتشر شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا مازیار احمدی گل سفیدی روز چهارشنبه اظهار کرد: در شماره نخست فصلنامه اکوفیتوشیمی گیاهان دارویی، هفت مقاله علمی پژوهشی از اساتید و محققین، دانشگاه‌‌ها، سازمان ها و موسسات علمی و پژوهشی کشور به چاپ رسیده است. 

اعضای هیات تحریریه این مجله به مدیر مسوولی معصومه مازندرانی از دانشگاه آزاد گرگان ، سردبیری محمدباقر رضایی از موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع شامل پرویز اولیا از دانشگاه شاهد، افشین سلطانی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، یونس عصری و محمد حسین لباسچی از موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، ابوالقاسم متین از سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی، مریم نیاکان و مه لقا قربانلی از دانشگاه آزاد گرگان می باشند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: این دانشگاه توانست با اخذ مجوز از کمیسیون مرکزی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز نشر مجله اکوفیتوشیمی گیاهان دارویی را با درجه علمی پژوهشی از وزارت علوم دریافت نماید. 

وی اضافه کرد: برای نیل به هدف یاد شده از توان علمی دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، انجمن گیاهان دارویی ایران، موسسات و سازمان های تحقیقاتی پژوهشی بهره گیری شده است. 

احمدی گل سفیدی تصریح کرد: این مجله در نظر دارد نتایج تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی در زمینه اکوفیتو شیمی که شاخه ای از علوم میان رشته ای و ترکیبی از اکولوژی، گیاه شناسی و شیمی می باشد را منتشر کند و از این طریق گامی در جهت اعتلای این شاخه از علوم جدید برداشته شود. 

به گفته وی، محورهای تحقیقاتی این مجله شامل زمینه های علوم مرتبط با گیاهان دارویی می باشد. 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: این دانشگاه با دارا بودن سه عنوان نشریه تخصصی شامل پژوهش های علوم گیاهی، علوم و تکنولوژی بذر و اکوفیتوشیمی گیاهان دارویی در تلاش است علاوه بر افزایش تعداد عنوان نشریات علمی، کیفیت این مجلات را از نظر محتوای مقالات نیز ارتقا دهد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.