×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، رسول خضری در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فقدان نظارت، داروهای گیاهی را بدل به اقلام مخاطره‌آمیزی کرده است، توضیح داد:‌ داروهای گیاهی برخلاف تصور مردم داروهای خطرناکی هستند چرا که به خاطر فقدان متولی و همچنین نبود نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظارت خاصی در فرایند تولید این داروها انجام نگرفته و پژوهش‌های لازم روی آنها انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظارت بر گیاهان دارویی از زمان برداشت از مزرعه تا زمانی که به دست مصرف‌کنندگان برسد در حداقل ممکن انجام می‌گیرد از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید موظف به نظارت در این حوزه شود.

وی توضیح داد: به طور حتم با نظارت دقیق بر فرایند تولید داروهای گیاهی، داروهای استانداردی تولید می‌شود که کمترین عوارض را خواهند داشت و می‌توان آنها را به بازارهای جهانی عرضه کرد.

خضری با تاکید بر اهمیت داروهای گیاهی، ادامه داد: اقلیم ایران به دلیل آب وهوای مناسب فرصتی ارزنده برای تولید داروهای گیاهی است زیرا اقلیم مطلوب کشور باعث شده تا بیش از ۹۰ درصد از گیاهان داروهایی مهم و اساسی در کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید انبوه و استاندارد داروهای گیاهی توانایی اشتغال‌زایی فراوانی دارد، گفت:‌ در صورتی که از صنعت بسته بندی مناسب برای داروهای گیاهی استاندارد استفاده شود این داروها به راحتی قابل عرضه در بازارهای جهانی بوده و به ارز آوری بیشتر کمک خواهد کرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم، ادامه داد:‌ بسیاری از کشورها با رونق بخشیدن به تولید داروهای گیاهی و بسته بندی‌‌های مناسب بدل به قدرت‌های اقتصادی جهان شده اند.

عضو هیات‌ رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری بر اشاعه سبک زندگی اسلامی-ایرانی در جامعه، توضیح داد: داروهای گیاهی مبنای اصلی طب سنتی را تشکیل می‌دهند و طب سنتی ریشه در سبک زندگی اسلامی و ایرانی جامعه دارد، از این رو باید این علم را که غرب از ایرانیان اقتباس کرده‌اند به عرصه علمی و پزشکی کشور بازگردانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.