×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، ˈمهدیه حسینیˈ محقق ایرانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با استفاده از عصاره فرآوری شده ازپنج گیاه دارویی بومی ایران این پانسمان تهیه شده است . این پانسمان بیولوژیک باعث تسریع در روند بهبودی زخم ، اتساع دهندگی عروق و پیشگیری از عفونت می شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در مورد نحوه آزمایش این پانسمان دارویی گفت: در یک آزمایش ۳۰موش نر به سه گروه ده تایی تقسیم بندی شدند و روی یک گروه این عصاره و روی دو گروه دیگر داروهای رایج درمان زخم آزمایش شد.

وی افزود : موش هایی که عصاره این گیاهان دارویی را دریافت کردند به جای ۳۷ روز در مدت زمان ۲۷ روز درمان شدند که کاهش ۱۰ روزه در درمان زخم بسیار شگفت انگیز بود .

این محقق گفت: با استفاده از این پانسمان بدون ایجاد عفونت ، زخم بسته شد. همچنین در حالت عادی پرستاران از سرم های شست و شو استفاده می کنند اما با استفاده از این روش از خود گیاهان استخراج شده برای ضدعفونی کردن زخم استفاده می شود چراکه این عصاره خود دارای آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک است

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این محصول ثبت اختراع شده ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

این محقق به مدت سه سال روی استخراج این گیاهان دارویی مطالعه کرده است و آخرین فاز تحقیقاتی و تولید نهایی این پانسمان در انستیتو پاستور تهران انجام شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.