×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید دهها نوع گیاه دارویی توسط کشاورز سیرجانی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از سیرجان، محمد کریم‌پورامینایی که علاقه خاصی به پرورش گیاهان دارویی دارد، موفق شده است در مزرعه یک هکتاری خود در منطقه الله‌آباد بخش زیدآباد سیرجان گیاهان دارویی را پرورش دهد.

این کشاورز خوش ذوق و معتقد به خواص گیاهان دارویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است هر کجا گیاه دارویی می‌دیدم، علاقه به برداشت و فرآوری آن داشتم تا اینکه از شش سال پیش تصمیم به تخصیص مزرعه‌ای برای تولید این گیاهان گرفتم.

کریم‌پور عنوان کرد: در منطقه زیدآباد این شرایط مهیا شد و توانستم با کاشت گیاهان و درختان دارویی مانند گاو زبان، نعنا فلفلی، بادیون، کاسنی، بابونه، سماق، فلفل سیاه، عناب، بیدمشک، درخت بید، نسترن، گل‌رنگ، پونه، رعفران، گل محمدی و کسرک را کشت و برداشت و در این ارتباط هم برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم یا فصلی ایجاد اشتغال کنم.

وی بر اساس علاقه نیز خانواده‌اش را مشتاق ایجاد کارگاه تولید عرقیجات گیاهی کرده و در کنار خانه مسکونی‌اش این کارگاه را تجهیز و فعال کرد تا ضمن اشتغال برای ۲۰ نفر دیگر هم محصول مزرعه‌اش را فرآوری و هم در تولید عرقیجات و محصولات دارویی موفق‌تر باشد.

کریم‌پور عدم توجه مسئولان و نبود مکان مناسب برای ایجاد کارگاه را از مشکلات خود دانست و خواستار همکاری برای رفع مشکلات شد.

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: شرایط اقلیمی شهرستان سیرجان برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است و هشت نفر بهره‌بردار گیاهان دارویی فعال هستند که کریم‌پورامینایی علاقمند و فعال‌تر است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۲ هکتار در شهرستان سیرجان به کشت گیاهان دارویی اختصاص و ۵۷ نفر اشتغالزایی دارد و سالانه حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد برای بهره‌برداران گیاهان دارویی وجود دارد.

مسعودی بیان داشت: جهاد کشاورزی سیرجان آمادگی ارائه تسهیلات به بهره‌برداران گیاهان دارویی را دارد و در بحث فرآوری نیز ما آمادگی کامل با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی داریم.

تعدادی از کارگران این کشاورز خوش‌ذوق سیرجانی در مصاحبه‌ای ضمن ابراز خرسندی از اشتغال خود ایجاد محیطی صمیمی برای کار را موجب تلاش بیشتر در وظایف خود عنوان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.