×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین بسته آموزشی طب سنتی برای پزشکان خانواده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، معاون طب سنتی ایرانی اسلامی از تهیه بسته آموزشی تدابیر حفظ تندرستی و اصلاح سبک زندگی بهورزان برای اضافه شدن به مجموعه آموزشی آنها خبر داد و گفت: بسته آموزشی ۲۰ ساعته و ۳۰۰ ساعته خدمات طب سنتی برای پزشکان خانواده تهیه شده است.

دکتر محمود خدادوست افزود: در همین راستا پیشنهاد افزوده شدن ۱ تا ۲ واحد درسی طب سنتی ایرانی اسلامی به واحدهای درسی رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز در دست اقدام است.

معاون طب سنتی ایرانی اسلامی در ادامه از تدوین دارونامه گیاهی در کنار دارونامه طب رایج برای داروها و دارونامه گیاهی برای بیماری های شایع جهت جایگزینی داروهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی گفت: دارونامه گیاهی در کنار دارونامه طب رایج برای داروهای موجود در خانه های بهداشت و دارونامه گیاهی برای بیماری های شایع تهیه شده است.

رگ پزشکی یکی از شاخص های طب سنتی ایرانی است

استاد ممتاز تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران گنجینه ای از طب سنتی گفت: رگ پزشکی یکی از شاخص های طب سنتی ایران به شمار می رود.

دکتر حسن تاجبخش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رگ پزشکی به معنای خونگیری از رگ های مختلف بدن است چراکه خونگیری از رگ های مختلف، اثرات متعددی روی سلامت بدن داشته است.
وی با اشاره به اینکه طب سنتی ایران از طب اسلامی جدا نیست ، اظهار داشت: اغلب اطبای بزرگ جهان اسلام، ایرانی بوده اند.

این استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: طب سنتی ایران در جهان شناخته شده بطوریکه آوازه حکمای طب ایرانی از جمله رازی، جرجانی و بوعلی سینا در همه جای دنیا پیچیده است.

تاجبخش خاطرنشان کرد: طب سنتی ایران تمام موضوعات طب سنتی چین به غیر از طب سوزنی را دارد.

به گزارش ایرنا، طب سنتی به توصیف و بررسی آن‌دسته از دانش‌های پزشکی می‌پردازد که در طی سده‌های پیشین و قبل از دوران طب مدرن، در جوامع گوناگون بشری به وجود آمده ‌است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.