×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قزاقستان ۲,۷۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی دنیا است. قزاقستان به بزرگی اروپای غربی است و از دریای خزر در غرب تا کوه‌های آلتای در شرق ادامه می‌یابد. مرزهای شمالی قزاقستان در دشت‌های سیبری غربی و مرزهای جنوبی آن در بیابان‌های آسیای میانه قرار دارند. با وجود وسعت زیادی که این کشور را نهمین کشور بزرگ دنیا قرار می‌دهد، بیشتر سرزمین آن کویر و استپ است و تراکم جمعیت آن تنها ۶ نفر در هر کیلومتر مربع است. دشت قزاق با مساحت ۸۰۴۵۰۰ کیلومتر مربع یک‌ سوم کشور را دربر می‌گیرد و بزرگ‌ترین منطقه خشک استپی در جهان است.

تنوع گونه های گیاهی در قزاقستان به ۶۰۰۰ گونه گیاهی می رسد که ۵۳۳ گونه آن بومی هستند و حدود ۲۵۰ گونه گیاه دارویی در این کشور شناخته شده است. گیاهان دارویی و معطر عموما از جنگل جمع آوری می شوند اما با این حال بیش از ۲۰ گونه گیاه دارویی در این کشت می شوند.
شرکت پزشکی دارویی در قزاقستان به نام ویتا ونت (Vita-Vent) در زمینه فعالیت های دارویی از گیاهان مختلف دارویی و توسعه داروهای جدید گیاهی مشغول  پژوهش است. این شرکت علاقمند به گسترش فعالیت های خود در زمینه تحقیقات بر روی ویژگی های دارویی گیاهان و کشت گیاهان دارویی و معطر جهت تولید دارو و عصاره برای صادرات است.

تیم پژوهشی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.