×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان سرطان با گیاهان دارویی آفریقایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، پژوهشگران دانشگاه «ماینتز جانسن گوتنبرگ» با کشف این خاصیت اکنون قصد دارند مواد این گیاهان را به منظور ارزیابی قابلیت درمانی آنها، تحت تحلیل و آزمایش قرار دهند.

پروفسور «توماس افرت» از موسسه علوم دارویی و زیست شیمی دانشگاه ماینتز گفت: مواد فعال موجود در گیاهان دارویی آفریقایی می تواند سلول های سرطانی را که به بیش از یک دارو مقاوم هستند، از بین ببرند.

به گفته وی، این مواد نقطه آغاز مهمی برای ساخت داروهای جدید برای سرطان هایی هستند که به شیمی درمانی های رایج واکنش نشان نمی دهند.

طی چهار سال گذشته افرت و همکارانش مواد فعال در گیاهان آفریقایی از جمله غول پیکرترین خار جهان، فلفل وحشی، علف نیزه ای و فلفل اتیوپیایی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند.

مقاومت به چندین دارو یکی از بزرگترین مشکلات در درمان سرطان است؛ چرا که در چنین مواردی اغلب داروهای شیمیایی و استاندارد سرطان که در درمان مورد استفاده قرار می گیرند شکست می خورند و شانس بیمار برای زنده مانده به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این مشکل معمولا با افزایش دوز داروها حل نمی شود؛ چرا که این شیوه عوارض جانبی ناخواسته زیادی دارد.

«افرت» که گیاهان دارویی طب سنتی چین را نیز مورد بررسی قرار داده می گویند اکنون به دنبال موادی می گردیم که می توانند مقاومت سلول های تومور را در هم شکسته و عوارض جانبی نیز نداشته باشند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Phytomedicine منتشر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.