×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ گیاه شناسی مشهد با کلکسیونی از ۱۸۰ نوع گیاه دارویی افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از وجود ۱۸۰ نوع گیاه دارویی در باغ گیاه شناسی مشهد خبر داد و گفت: این بخش از باغ می‌تواند در ارتقای استفاده شهروندان از گیاهان دارویی و همچنین جنبه‌های آموزشی و تحقیقی موثر باشد.

 خلیل‌الله کاظمی در مراسم افتتاح اولین باغ گیاه‌شناسی شرق کشور در مشهد اظهار کرد: کاشتن، جمع‌آوری و نگهداری گونه‌های مختلف گیاهی به خصوص گونه‌های در معرض انقراض و نادر در یک فضای قابل دسترس و کنترل شده یکی از مهم‌ترین اهداف احداث باغ‌های گیاه‌شناسی است.

 وی افزود: در سطح دنیا ۱۸۰۰ باغ گیاه‌شناسی فعال است که نزدیک ۸۰ تا ۱۰۰ هزار گونه گیاهی در این باغ‌ها نگهداری می‌شود.

 وی با اشاره به سیاست مدیریت شهری مشهد در احداث پارک‌های موضوعی تصریح کرد: از سال گذشته شهرداری مشهد اقدامات جدی خود را برای احداث پارک‌های موضوعی در مشهد آغاز کرد که نتیجه آن بهره‌برداری از اولین باغ گل‌ها در مشهد است.

 کاظمی در خصوص روند احداث باغ گیاه‌شناسی مشهد نیز گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در چند سال گذشته احداث باغ گیاه‌شناسی مشهد آغاز شد که با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه در سال گذشته و امسال روند احداث آن سرعت گرفت.

وی یادآور شد: این باغ با ۲۷ هکتار مساحت دارای کلیسیون‌های مختلف است که در آن انواع گونه‌های گیاهی نگهداری می‌شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.