×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل گاوزبان از مزارع قزوین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مجید اسماعیلی افزود: در سال جاری ۲۹ هکتار از اراضی شهرستان قزوین به کشت گیاه دارویی گل گاوزبان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، گیاه دارویی گل گاو زبان از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان قزوین برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین افزود: روستاهای سفیدآب، کلمین، یارود، سنبل آباد، گرمک، کلایه، عباسک،هلال آباد، براجان، توج از بخش رجایی دشت و روستاهای ویار و هیر از بخش رازمیان روستاهای تولیدکننده گل گاوزبان در شهرستان قزوین هستند.

وی توضیح داد: با توجه به ارتفاع منطقه الموت از سطح دریا، محصول تولیدی گل گاو زبان در این منطقه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: گیاه گل گاو زبان به دلیل داشتن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم، موجب تحریک بدن شده، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام می‌کند که برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود.

وی اعلام کرد: جوشانده و دم کرده گیاه دارویی گل گاو زبان حواس پنجگانه را تقویت می‌کند و بسیار نشاط‌آور، کاهنده غم و اندوه، ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین یادآور شد: خواص ضد سرطانی و تصفیه کننده خون از مهم‌ترین خواص گیاه گل گاوزبان است که این گیاه ضد حساسیت، ضد‌ روماتیسم و ضد التهاب است و علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌کننده‌خون، ضداسپاسم، مقوی قلب و عروق و نرم‌کننده مجاری تنفسی است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.