×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵ هزار هکتار از مزارع گل محمدی فارس دارای گواهی ارگانیک شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این گواهی نامه امسال از سوی سازمان جهانی جنبش های کشاورزی زیستی ( IFOAM) صادر شده است .

شهرستان داراب ، بزرگترین تولید کننده گل محمدی دیم و ارگانیک دنیاست .

خرد افزود : گل محمدی گیاهی است که به جمله آفات و بیماری ها مقاوم است و به راحتی امکان کشت ارگانیک آن در عرصه های بکر و دامنه های طبیعی وجود دارد .

وی گفت : در فارس حدود ۶ هزارو ۱۰۰ هکتار از مزارع به زیر کشت این محصول رفته که از این میزان ۴ هزارو ۸۰۰ هکتار آن به صورت دیم بوده و ۱۳۰۰ هکتار نیز کشت آبی است .

خرد افزود: فارس با ۴۲ درصد سطح زیر کشت گلستان های گل محمدی و تولید ۳۳ درصد مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : مقدار محصول با توجه به محل ، نوع ژنوتیپ و میزان بارندگی متفاوت است که بطور معمول در مناطق دیم میزان برداشت یک ونیم تا ۲ تن و در مناطقی که آبیاری می شود تا ۲ و نیم تن در هکتار است .

آقای خرد گلاب استان رایکی از ارقام مهم صادراتی دانست و افزود: هم اکنون محصولات این گیاه در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده و در بازرهای جهانی محصولات فرآوری شده گل محمدی شناخته شده است .

کشت گل محمدی در استان های فارس ، کرمان ، اصفهان ، آذربایجان شرقی انجام می گیرد که استان فارس توانسته رتبه نخست را در میان تمامی استان های کشور بدست آورد .

بلغارستان ، ترکیه ، ایران ، هند ، اوکراین ، آمریکا ، کانادا ، فرانسه، انگلستان و ژاپن از کشورهای تولید کننده گل محمدی در دنیا هستند .

سازمان جهانی جنبش های کشاورزی زیستی ( IFOAM) دربرگیرنده ۷۵۰ سازمان است که در ۱۰۸کشور جهان، کشاورزی ارگانیک را زیر پوشش می گیرند.

آرمان این سازمان ، اتحاد و کمک به جنبش های ارگانیک و حفظ استاندارد کشاورزی ارگانیک و خدمات مجوز رسمی ارگانیک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.