×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، امامی با تأکید براینکه برای ارتقای صادرات باید رو به تولید محصولات نهایی بیاوریم، افزود: به مرور سعی می‌کنیم با استفاده از عصارهای گیاهی محصولاتی مانند قرص، کرم‌های درمانی و انواع شربت را تولید و نیاز بازار داخلی را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا اضافه کرد: اکنون ۲۴ نوع عصاره خشک، ۲۴ نوع عصاره پروفیلن، ۵ نوع عصاره روغنی، ۴ نوع عصاره غلیظ، ۱۵ نوع عصاره الکلی و ۱۲ نوع عصاره گلیسرینه در این شرکت فرآوری و تولید می‌شود که هر یک کاربردهای خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی براینکه چه میزان از گیاهان دارویی از داخل کشور تأمین می‌شود، افزود: با توجه به تنوع آب و هوایی کشور همه نیازهای خود را در داخل تأمین می‌کنیم که بخشی از آن را به صورت تازه از استان مازندران تهیه کرده و در سیستم دستگاه‌های خشک کن اتوماتیک برای تولید عصاره استفاده می‌کنیم.

امامی افزود:‌ برخی از گیاهان دارویی که در مناطق گرمسیر می‌رویند از شهرهای مانند شیراز و همدان تهیه می‌شوند که عمده محصولات به صورت خشک به این شرکت حمل می‌شوند.

این مسئول در شرکت سهاجیسا با تأکید بر اینکه صادرات عصاره‌های گیاهی و سایر محصولات می‌تواند به تقویت شرکت‌های صنعتی کمک کند، افزود: به عنوان مثال ۶ نوع عصاره را به عنوان نمونه به کشور دانمارک صادر کرده‌ایم که مورد تأیید قرار گرفته و اکنون در مرحله عقد قرارداد هستیم و ایران می‌تواند بازار خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه گسترش دهد.

امامی بالا گرفتن تب مصرف گیاهان دارویی را یکی دیگر از دلایل افزایش تقاضا در بازار برشمرد و گفت:‌ اکثر کشورهای اروپایی سعی می‌کنند تا از عصاره‌های گیاهی به جای مواد شیمیایی برای تولید داروهای خود استفاده کنند و اکنون ۷۰ درصد داروهای تولیدی در آلمان برگرفته از عصاره‌های گیاهی است.

وی تصریح کرد: ایجاد معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت و قرار گرفتن تعداد زیادی از داروهای گیاهی در لیست بیمه نیز نشانگر اهمیت سیستم سلامت کشورمان به این حوزه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.