×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون فنی اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان امروزگفت: قلم،اُرس، زرین گیاه،دم گاوی،چِویل و گونه هایی از اشنگبیل از جمله این گونه های درحال انقراض است.

آقای مهاجر افزود: سمیرم، فریدن، فریدونشهر، خوانسار،نایین، نطنزو شهرضا از جمله شهرستان هایی است که رویشگاه این گونه ها است.

وی گفت: شناسایی مناطق رویشی، معرفی و ذخیره گاه های جنگلی و مرتعی،مخالفت با واگذاری این رویشگاه ها به بخش هایی مثل معدن،تکثیرگونه ها و آموزش به بهره برداران مراتع برای اصلاح و بهره برداری صحیح از جمله اقداماتی است که برای حفاظت و نگهداری گونه های در حال انقراض در این استان انجام شده است. 

معاون فنی اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود:چرای بی رویه،تبدیل مراتع و جنگل ها به زمین کشاورزی، قطع درختان جنگل، بهره برداری بی رویه از گیاهان در قالب گیاهان دارویی،زینتی و خوراکی و زه کشی زمین از جمله عواملی است که گیاهان دارویی را در معرض آسیب قرار داده است.

تا کنون بیش از ۲هزار گونه گیاهی در استان اصفهان شناسایی شده است.

از مجموع ۴۰۰گونه گیاهی با خواص دارویی، خوراکی و صنعتی به دلیل برداشت های غیر مجاز ۶۰ گونه آن در استان اصفهان در حال انقراض یا آسیب است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.