×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین اسانس گل‌محمدی مطابق با استاندارد ISO 9842 تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر عبدالرسول ابراهیم‌آبادی، رییس پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این اسانس با بکارگیری دانش فنی این پژوهشکده توسط بخش خصوصی تولید و به بازار عرضه شده است.

او خاطرنشان کرد: کیفیت این اسانس با استاندارد ایزو موجود و معتبر برای آن (ISO 9842) که توسط کمیته اسانس موسسه بین‌المللی استانداردسازی (ایزو) تدوین شده است، مطابقت کامل دارد و این موضوع مورد تایید شرکت­های عطرسازی کشور فرانسه و نیز تولیدکنندگان اسانس گل محمدی کشور ترکیه قرار گرفته است.

ابراهیم آبادی با اشاره به شرایط آب و هوایی استثنایی سال جاری و تولید کمتر گل محمدی نسبت به سال گذشته، میزان اسانس تولیدی کارخانه تولید اسانس را در حال حاضر پنج کیلو ذکر و تصریح کرد: پیش‌بینی می­‌شود تا یک ماه آینده بین ۲۰ تا ۳۰ کیلو اسانس تولید شود.

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه دستگاه تولید اسانس، توان تولید ۶۰ کیلو اسانس در هر فصل گل محمدی را دارد، خاطرنشان کرد: این دستگاه قابلیت فرآوری و تولید اسانس، گلاب و ماده معطر و باارزش طبیعی فنیل اتیل الکل با کیفیت مرغوب و استاندارد از گل محمدی را دارد.

ابراهیم آبادی، اسانس را با ارزش‌ترین محصول گل محمدی دانست و افزود: این محصول در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، عطرسازی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.