×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت از ۸۰ هکتار مزارع گیاهان دارویی دزفول

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از گروه استانهای باشگاه خبرنگاران منوچهر زارع‌کریمی اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان ۸۰ هکتار بوده که برداشت گیاهان دارویی انجام شده است.
وی در مورد سطح زیر کشت گیاهان دارویی در دزفول گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان ۸۰ هکتار است که در تلاش هستیم تا این سطح افزایش یابد.
زارع‌کریمی در خصوص تنوع کشت گیاهان دارویی در دزفول خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی مانند پونه، نعناع، رزماری، کنگر فرنگی و آلوئورا در این شهرستان کشت می‌شود.
رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول در بیان عملکرد این گیاهان افزود: عملکرد گیاهان دارویی پونه و نعناع ۳۰ تن در هر هکتار بوده و عملکرد گیاهان دارویی رزماری و کنگر فرنگی در هر هکتار ۱۵ تن است.

*گیاهان دارویی خودرو
وی در مورد گیاهان دارویی خودرو که در دزفول وجود دارند گفت: گیاهان دارویی شامل بابونه، بذر کنگر و کاسنی که به طور خودرو هستند در این شهرستان جمع‌آوری می‌شود.
زارع‌کریمی با اشاره به آغاز برداشت کاسنی از سطح شهرستان دزفول ادامه داد: درحال حاضر ۴۰ الی ۳۰ تن کاسنی از سطح این شهرستان جمع‌آوری شده است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول در مورد کشت آکالیپتوس در دزفول گفت: آکالیپتوس در سطح فراوان به صورت جنگلی و فضای سبز کشت می‌شود.
وی با اشاره به این موضوع افزود: از اسانس و عرق گیاه آکالیپتوس در مصارف دارویی استفاده می‌کنند و به این دلیل در این راستا تلاش زیادی انجام شده است.
زارع‌کریمی در پایان خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی بیشتر در گلدشت و صفی آباد این شهرستان کشت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.