×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش‌بینی برداشت ۲ تن آویشن در بشرویه

رضا مقیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی بالقوه‌ای در این شهرستان دارد که با استفاده از آنها می‌توان به توسعه بخش کشاورزی کمک کرد.

وی ادامه داد: رویش گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های طبیعی در شهرستان بشرویه است که علاوه بر ارزش دارویی و صنعتی در ایجاد اشتغال و سود اقتصادی نیز مؤثر است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه تصریح کرد: گیاه آویشن و آنغوزه از مهم‌ترین گیاهان برداشتی است که در ارتفاعات غرب بشرویه می‌روید.

مقیمیان با بیان اینکه آویشن از گونه‌های مجاز و مشروط است که بهره‌برداری از آن باید با کسب مجوز از منابع طبیعی باشد، گفت: فصل برداشت آویشن از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه خردادماه ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: در سال گذشته فقط در منطقه کال نخاب که دارای طرح بهره‌برداری بوده یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آویشن برداشت شد که ۷۵ میلیون ریال درآمد نصیب بهره‌برداران شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه افزود: همچنین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز بهره مالکانه (سهم دولت) واریز شده است.

مقیمیان با اشاره به اینکه کل منطقه ۱۵ تن آویشن دارد، اذعان داشت: سالانه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال درآمد حاصل از برداشت این گیاه نصیب بهره‌برداران می‌شود.

وی عنوان کرد: رویشگاه گیاه آویشن در شهرستان بشرویه ۵۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال دو تن آویشن برداشت شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه تصریح کرد: هر کیلو آویشن در بازار ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که که تعدادی از بهره‌برداران از طریق بهره‌برداری از دو گیاه آویشن و آنغوزه امرار معاش می‌کنند.

مقیمیان خاطر نشان کرد: آویشن خاصیت گندزدایی، ضد التهاب، ضد قارچ، ضد میکروب، رفع خستگی و ضعف مفرط، درمان زکام و دردهای مفصل و گرفتگی‌های عضلانی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.