×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۴ تشکل گیاهان دارویی در استان همدان به ثبت رسیده است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ابوالقاسم سوزنچی بعد از ظهر امروز در همایش تشکل‌های بخش کشاورزی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ تشکل در خصوص گیاهان دارویی داریم که به ثبت رسیده و هنوز فعال نیست، اظهار داشت: نباید فقط به آمار بسنده کرد و حمایت از تشکل‌ها تنها مالی نیست بلکه حمایت ارشادی هم نیاز است.

وی افزود: ما با دولت رو در رو نیستیم بلکه در کنار آنها برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنیم.

رئیس خانه کشاورز همدان اضافه کرد: یکی از مشکلات پیش روی کشاورزان بحث قانونگذاری است که در موضوع توزیع سوخت کشاورزان قانون نقص دارد چون با هدفمندی یارانه‌ها قیمت سوخت ۱۰ برابر شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در تشکیل شرکت‌ها و تعاونی‌ها مقصر است بیان داشت: در این شرکت‌ها اعضا به افراد متخصص رأی نمی‌دهند و بر اساس شناخت ایلی و قومی مدیر را انتخاب می‌کنند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی یک روح و یک جسم دارد اظهار داشت: جسم این اصل مطالبی است که در آن مورد نوشته شده و روح آن سپردن کار مردم به خود مردم است.

کیوان زاهدی ادامه داد: در بخش کشاورزی دو مشکل اساسی جهانی شدن اقتصاد و فرسایش منابع آب و خاک است که اقتصاد کشورها از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند و برای مثال کلزاکار همدانی از بازار دانه‌های روغنی جهان تأثیر می‌پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییر اراضی و محیط زیست یکی دیگر از مسائل و مشکلات است ابراز داشت: می‌توان با علم و دانش روز و فناوری‌های مکانیکی، شیمیایی و ماشین‌آلات امور را اصلاح کرد. 

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: با استفاده از رسانه‌ها باید اطلاعات کشاورزی به صورت هدفمند در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی بیان داشت: ارتباط با کشاورز یک‌سویه است و بیشتر از طرف دولت بوده و ارتباط بین کشاورزان یا نیست و یا خیلی کم است.

زاهدی با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی پل ارتباطی بین کشاورزان با یکدیگر است تصریح کرد: نظام صنفی نمی‌خواهد شرکت یا پیمانکاری به شرکت‌های حاضر اضافه کند و در راستای تحقق اصل ۴۴ کارهای خود را انجام می‌دهد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.