×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاربرد آلوئه‌ورا و شیرین بیان در دندانپزشکی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیر گروه بخش‌ بیماری‌های دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گیاه درمانی با سابقه‌ترین طب سنتی ایرانی است. گیاهان متنوعی در ایران داریم که از آن می‌توانیم استفاده دارویی مختلفی بکنیم. مانند آلوئه‌ورا، شیرین‌ بیان و اسطوخودوس. این گیاهان در دندانپزشکی در زمینه درمان ضایعاتی که در دهان ایجاد می‌شود مانند آفت و لیکن پلان موثر است.

دکتر آرش منصوریان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: «لیکن پلان» یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مخاط دهان است که معمولا استرس و مصرف برخی از داروها علت ابتلا به آن است اما آلوئه‌ورا در بهبود آن تاثیر دارد.

وی در ادامه گفت: از هومیوپاتی، هیپنوتیزم و گیاه‌ درمانی در زمینه دندانپزشکی استفاده می‌شود. هیپنوتیزم در بی‌حسی و بیهوشی بیماران موثراست. برخی از کودکان و حتی خیلی از بزرگسالان نمی‌توانند تزریق آمپول را تحمل کنند. در این شرایط دندانپزشک می‌تواند با بهره‌گیری از روش‌هایی مانند هیپنوتیزم، بیماران را آرام و آماده تزریق کند.

مدیر گروه بخش‌ بیماری‌های دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مخالفت برخی پزشکان با استفاده از گیاهان دارویی، اظهارکرد: این گونه نیست. پژوهش‌های زیادی روی گیاهان دارویی انجام و با توجه به اهمیت گیاهان دارویی، دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که گیاهان دارویی چه قدر در درمان بیماری‌های دهان و دندان موثر هستند، گفت: گیاهان دارویی در بیماری‌های مخاط دهان تاثیر دارند البته ۱۰ تا ۲۰ درصد دندانپزشکان کشور از گیاهان دارویی برای درمان این بیماری استفاده می‌کنند که بیشتر آنان در تهران ساکن هستند.

منصوریان در پایان اظهار کرد: افتتاح دانشکده طب سنتی در کنار دانشکده پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند درزمینه استفاده از گیاهان دارویی در طب کمک کند و ما خیلی از پژوهش‌های خود را با کمک دانشکده طب سنتی انجام می‌دهیم

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.